Arbeidsmarktcommunicatie

15/12/2015 Leestijd: 1 minuten

Wat doet uw organisatie (en uzelf) aan arbeidscommunicatie? Op welke wijze wordt arbeidscommunicatie opgenomen in het Communicatieplan en de algemene marketing van uw organisatie? Waar in uw organisatie ligt de verantwoordelijkheid van Arbeidsmarktcommunicatie? Is dat recruitment, HR, de lijn, de top? Wie bewaakt de resultaten van uw arbeidsmarktcommunicatie? Werkt uw organisatie met Referral Recruitment?

HR Personeel gezocht

Indien u deze vragen vlot en concreet kunt beantwoorden, bent u zich vanuit uw organisatie bewust van het belang van arbeidsmarktcommunicatie en heeft u wellicht ondertussen ook de ongetwijfeld positieve effecten ervan gezien op de resultaten van Recruitment.

Indien u deze vragen echter onbeantwoord laat, is het goed om u te gaan afvragen wat bewustere omgang met arbeidsmarktcommunicatie voor uw organisatie zal doen en hoe u dit binnen uw organisatie kunt inbedden. De arbeidsmarkt is aan het veranderen; organisaties veranderen intern; ons arbeidspotentieel verandert. De grote vlucht van Social Media maakt uw doelgroep snel bereikbaar. Belangrijk is dan wel te weten wat die doelgroep dan precies is en welke Social Media (of welk Social Medium) is relevant voor deze doelgroep? En hoe presenteert uw organisatie zich binnen de Social Media?

Goed om hierover na te denken en stappen in te zetten, want voor u het weet wordt u ingehaald door de ontwikkelingen (en die gaan snel!) en loopt u een achterstand op die niet meer is in te halen. Met alle vervelende gevolgen van dien.

 

Plaatje dankzij VVrolde.nl

0 reactie(s) op “Arbeidsmarktcommunicatie”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *