De crisis te lijf!

15/12/2009 Leestijd: 1 minuten

Kent u hem al? Die reclame van een automerk dat ons aanspoort om ondanks de sombere economische voorspellingen toch gewoon die auto te kopen?

Ik vind hem fantastisch, niet omdat ik fan ben van het betreffende merk (mijn voorkeur ligt meer in de Scandinavische hoek), maar omdat het recht tegen de stroom ingaat. Naar mijn idee stimuleert het de mensen om verder te kijken dan hun neus lang is. In het licht van mijn eerdere blog over anticyclisch investeren zag ik ineens de parallel.

Vertrouwen

Het consumentenvertrouwen heeft een enorme invloed op onze economie, al die mensen die geen auto, ijskast, TV etc. aanschaffen werken ongemerkt mee aan de negatieve spiraal waar we ons in bevinden. Als we nu reclamemakers krijgen die ons Nederlanders stimuleren om wél de aanschaf te doen, dan zou dit mee moeten helpen aan een voorspoedig herstel van onze economie. Of ga ik dan wel heel kort door de bocht?

Tot slot

Overigens verwacht ik niet dat we een enorme lange dip voor de boeg hebben. Ik hoor en zie bij onze klanten toch de verwachting dat er vanaf het 2e kwartaal van dit jaar weer een toename in orders en dus activiteiten te verwachten is. Dat geeft mij in ieder geval wel weer een extra impuls om vooral mee te werken aan dat verdere herstel van het consumenten vertrouwen. Ik heb geen auto nodig, maar denk dat ik maar eens ga shoppen voor iets dat ik eigenlijk niet nodig heb, voel ik me vanzelf weer wat beter…

0 reactie(s) op “De crisis te lijf!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.