Moet LinkedIn bang worden van Xing + Zoominfo?

14/06/2007 Leestijd: 1 minuten

Venturebeat komt vandaag met wel zeer interessant nieuws, een aankondiging van samenwerking van Xing en Zoominfo. De samenwerking wordt gepositioneerd als een frontale aanval op de positie van LinkedIn. Maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet al teveel van.

Zoominfo niets anders dan een aggregator van gespiderde content, vooral populair bij headhunters in de US en UK voor senior management posities. Zoominfo heeft informatie van ongeveer 35 miljoen personen verzameld, maar in tegenstelling tot LinkedIn heeft geen van die 35 miljoen personen actief het eigen profiel opgebouwd.

Zoominfo biedt weliswaar de mogelijkheid om een dergelijk profiel over te nemen en te corrigeren en/of uit te bouwen, maar slechts een fractie van die 35 miljoen personen heeft dat gedaan. En dat steekt weer schril af tegen de 11 miljoen ‘leden’ van LinkedIn.

De voordelen van de samenwerking snap ik ook niet helemaal, anders dan dat Zoominfo een revenue share krijgt voor elke Zoominfo gebruiker die zich bij Xing aanmeldt. Ik zie alleen de voordelen voor Xing (leden) niet. Wat moeten die met Zoominfo, als ze er al geen gebruik van maakten.

Afijn, interessante ontwikkeling en we zullen wel zien hoe zich dit ontwikkeld. Maar LinkedIn zal hier toch wel een paar nachtjes van wakker liggen.

0 reactie(s) op “Moet LinkedIn bang worden van Xing + Zoominfo?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *