Tips

Faciliteren Personal Branding in 3 stappen

Personal branding is gericht op het ontdekken, zichtbaar maken en versterken van hun onderscheidende en toegevoegde waarde door professionals. Organisaties zijn er bij gebaat als hun medewerkers hier actief mee aan de slag gaan. Dit om medewerkers beter te kunnen inzetten en werkzaamheden, opdrachtgevers of projecten beter op de motivatie van de medewerker af…

lees meer

Taal beïnvloedt werving, dus…

Bent u zich bewust van uw manier van toetsen bij het werven van personeel? Promovenda Lonneke de Meijer heeft onderzoek gedaan naar de invloed van taalvaardigheid op personeelsselectie*. Ze onderzocht in welke mate kandidaat, beoordelaar en selectie-instrument bepalend zijn voor de verschillen tussen allochtone en autochtone kandidaten. De verschillen kunnen voor een aanzienlijk deel…

lees meer

Zit uw personeel wel goed?

RSI is een probleem. Onder uw werknemers of collega’s is ongetwijfeld iemand die last heeft van de welbekende muisarm. Of van zijn onderrug, vingers, enzovoorts. RSI kost ook geld. Hier zijn honderden, zo niet duizenden, artikelen over geschreven. Een voorbeeld met opname van een kostenplaatje vindt u hier*. Door RSI worden werknemers minder productief.…

lees meer

Digitale handigheid

Onderzoek heeft uitgewezen dat beter gebruik van het toetsenbord enorm veel tijd kan besparen. Een muis moet gericht klikken en je moet wisselen tussen muis en toetsenbord. Als je met alleen je toetsenbord overal kunt komen, kun je jezelf veel tijd besparen. Dat geldt met name voor systemen waar je met tab tussen verschillende…

lees meer

Werving & selectie; één naam, twee processen

Het verschil tussen werving en selectie Werving en selectie worden veelal in één adem genoemd. Dit wekt de indruk dat niet altijd onderscheid wordt gemaakt tussen deze twee verschillende processen. Verklaarbaar, aangezien ze chronologisch in elkaars verlengde liggen. Ook in onze praktijk (Kenhardt is een HR adviesbureau dat onder andere selectieadvies geeft op basis…

lees meer