Wat is echte waarde? -> Thick value

15/12/2015 Leestijd: 1 minuten

Thick value noemt auteur Umair Haque het: echte waarde toevoegen. Dit in tegenstelling tot thin value, waarbij de externe kosten van een handeling of product de totale waarde van het product op een negatief getal brengt. Denk bijvoorbeeld aan de ecologische kosten van een hamburger: in zekere zin betaalt de toekomstige generatie mee aan de producten die we nu compenseren. Haque schrijft hierover in een artikel op Harvard Business Review: The value every business needs to create now, een artikel dat zeker de moeite waard is om te lezen. Nog uitgebreider kunt u over dit onderwerp lezen in zijn boek: The new capitalist manifesto.

Een aardige bespreking van de concepten uit The new Capitalist manifesto vindt u hier: Thick value vs thin value.

Levert HR altijd thick value op? En welke rol speelt HR in het leveren van thick value?

0 reactie(s) op “Wat is echte waarde? -> Thick value”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.