Werken bij Linden lab

16/04/2007 Leestijd: 2 minuten

Second life is bekend van tientallen, zo niet honderden, mediaberichten in de afgelopen maanden. Minder bekend, maar voor P&O zeker zo interessant is de manier van werken achter Second life. In een innoverend bedrijf wordt vaak op een innoverende wijze gewerkt. En dat is ook waar voor Linden lab, de maker van Second life. Vandaag zet ik enkele interessante feiten voor u bij eklaar.

Wat is Linden lab

Het kiezen van werk gebeurd niet op de ouderwetse manier van delegeren. Linden lab heeft een database met daarin wat er allemaal nog moet gebeuren. Werknemers kunnen hier zelf een keuze uit maken. Zo kunnen de werknemers ook ondernemers zijn, want ze hebben invloed op hun eigen taken. En zo worden ze extra betrokken.

Volgens Linden lab zou dit kunnen resulteren in toenemende concurrentie onder collega’s. Onderlinge keuzevrijheid en mogelijkheden zouden dit kunnen veroorzaken. Om daar op in te spelen heeft Linden lab de ‘love machine’ uitgevonden. De love machine is een interne webpagina die werknemers kunnen gebruiken om collega’s bedankbriefjes te sturen. De collega krijgt dan een mail genaamd ‘love from Hans’, met daarin een korte boodschap. Deze positieve boodschappen helpen om een positieve omgeving te scheppen.

Binnen Linden lab wordt soms gegrapt dat ze ooit meer bekendheid aan de ‘love machine’ te danken zullen hebben dan aan Second life. En wie weet. Ze laten in ieder geval zien dat ook achter de schermen van een bedrijf zeer innovatieve ideën een rol kunnen spelen. Hier * vindt u een interview met Philip Rosedale, de CEO van Linden lab. Hij vertelt onder andere hoe Linden lab begon en hoe Second life ontstond.

Hoe staat u tegenover deze enorm vrije benadering? Denkt u dat de optie om zelf je taken te kiezen een toekomst heeft in Nederland?

* Link werkt niet meer per 12-6-2015, red

0 reactie(s) op “Werken bij Linden lab”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.