Expand verbindt HR professionals en HR vacatures aan het hele vakgebied

Nieuwe wervingsviral van Qurius

Vandaag kreeg ik een e-mail binnen met als onderwerp "ik moest meteen aan jou denken" en de boodschap je bent altijd te druk en hebt geen tijd over voor je passies. Peer Mascini kijkt me al indringend aan en vraagt me het filmpje aan te klikken. Het filmpje bevat leuke personalisaties. Tekst boven de snelweg, boodschap in e-mail en mobiele telefoon. Het zijn echter wel personalisaties die al zo vaak zijn gebruikt dat je er niet echt meer een "Wow!" effect mee teweegbrengt. 

Wat ik wel zeer aansprekend vond in deze filmpjes, is dat ze aantal eigen medewerkers van Qurius centraal zetten. Van 3 medewerkers krijg je hun privé-passies te zien. Dit maakt het echt en geeft het bedrijf wat meer een eigen gezicht. Jammer dat de teksten van de medewerkers soms wat te reclamisch zijn (teveel regie te weinig spontaniteit). Meer spontaniteit had de geloofwaardigheid nog groter gemaakt.

Na een tijd van relatieve rust aan het recruitmentviralfront,  is het startsein weer gegeven. Qurius bijt het spits af met een aardige combinatie van een beroemdheid en de eigen medewerkers van het bedrijf. Of de combinatie catchy genoeg is om de filmpje massaal te verspreiden, dat moet zich de komende weken gaan bewijzen. Zelf oordelen? Vul je email in en stuur het filmpje naar jezelf! *

* Link werkt niet meer, verwijderd per 7-9-2015, red.

Geplaatst in Recruitment & Arbeidsmarkt door Hank Oosterbaan op 2 juni 2008

Reacties op Nieuwe wervingsviral van Qurius

Oli4K op 15 december 2015 16:45

"... geloofwaardigheid nog groter maakt"?!? Zouden er uberhaupt nog mensen zijn die

1. niet weten dat Peer Mascini een acteur is en 2. niet zien dat die personalisaties niet mooi in de video integreren?

Virals zijn eigenlijk alleen leuk als ze uniek zijn. Zoiets als dit is al te vaak gedaan. Een beetje meer vindingrijkheid en originaliteit van de Nederlandse viralmakers zou op zijn plaats zijn.

Plaats zelf een reactie