Expand verbindt HR professionals en HR vacatures aan het hele vakgebied

Werk.nl, ruim twee maanden later

Op 14 november 2006 heb ik een blog geschreven over de vernieuwde website werk.nl. Op dat moment bleek dat werk.nl weliswaar qua functionaliteit behoorlijk verbeterd was, maar dat de performance en de stabiliteit daar sterk onder hadden geleden. Om de haverklap werd ik uit het systeem gegooid, soms met afschrikwekkende foutmeldingen.

Hoe is het op dit moment met werk.nl?

Met enige regelmaat controleer ik de beschikbaarheid van werk.nl en volgens mij is het daar ondertussen wel goed mee gesteld. Ook de performance lijkt stabiel.

Maar blijkbaar is het nog niet allemaal koek en ei. Want werk.nl heeft zeer prominent een visual met de titel Storingen op werk.nl op haar site gezet. Als je hierop klikt krijg je een opsomming van storingen en vervolgens per storing een beschrijving van het probleem en in de meeste gevallen een oplossing of een ‘workaround'

Hmmm, wat moet ik daar nou van vinden?

Moedig, dat is het zeker, want je stelt je toch behoorlijk kwetsbaar op door te laten zien wat er allemaal fout kan gaan. Het is tenslotte niet prettig om te lezen dat 3% van de sollicitaties via werk.nl niet bij de werkgever aankomen door fouten in werk.nl...

Aan de andere kant, dit is een website van een publieke organisatie, betaald door het publiek. En datzelfde publiek mag wel iets beters verwachten dan een uitgebreide foutenlijst. Zeker gezien het ongetwijfeld zeer aanzienlijke budget dat met de vernieuwing van werk.nl is gemoeid.

Tegenstrijdige gevoelens dus, en eerlijk gezegd wint het laatste gevoel. Hoe is het tenslotte mogelijk dat een organisatie met een publieke functie, gefinancierd uit publieke middelen, deze middelen verkwanselt door haar online dienstverlening met een ondermaatse kwaliteit aan te bieden?

De rol van CWI en werk.nl

CWI heeft een missie: “CWI wil de veerkracht van de economie versterken door actief bij te dragen aan het goed functioneren van de arbeidsmarkt en aan een zo groot mogelijke arbeidsparticipatie.”

Het lijkt er niet op dat de huidige versie van werk.nl een bijdrage levert aan deze missie.

Misschien dat een nieuwe minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de zaak op scherp zou kunnen zetten. En dat betekent dat Aart-Jan de Geus niet op het eigen nest terug kan keren. Dat wordt dus duimen in het belang van een goed functionerende arbeidsmarkt en een zo groot mogelijke arbeidsparticipatie.

Geplaatst in Recruitment & Arbeidsmarkt door Marc Drees op 22 januari 2007

Reacties op Werk.nl, ruim twee maanden later

Chris Stapper op 15 december 2015 16:45

Ik vind het erg prettig dat de storingen op de site worden weergegeven. Juist bij een publieke service is het prettig als je kunt achterhalen wat de oorzaak is. Dat zie ik persoonlijk in ieder geval liever dan een foutmelding zonder uitleg.

Dit betekent uiteraard niet dat deze problemen niet snel opgelost dienen te worden.



Wat ik w■l erg storend vind is hoe de popup met daarin de uitleg op mijn vragen steeds resized als ik een andere vraag openklik.

Andy op 15 december 2015 16:45

Werk.nl is geheel niet bereikbaar (di 20 feb 2007, 13:00) en geeft de volgende melding: ((Link van het plaatje werkt niet meer, verwijderd door de redactie)



Geachte klant,



Helaas heeft werk.nl nog steeds te kampen met een aantal problemen, waardoor werk.nl slecht functioneert of niet bereikbaar is.





We doen er alles aan om te zorgen dat u weer gebruik kunt maken van werk.nl. In onze vraagbaak staat het overzicht met actuele storingen. Wij verzoeken u om ons alleen storingen te melden die nog niet op dat overzicht staan. Deze storingen kunt u melden via contact.





Wilt u zich digitaal inschrijven als werkzoekende bij CWI en eventueel ook een aanvraag voor een WW-uitkering doen, klik dan hier.





Met vriendelijke groet,

CWI





Ronald Bunnig

Manager werk.nl



Wel lef van Ronald om zijn naam erbij te zetten; niemand zal hem benijden...

Plaats zelf een reactie