Expand verbindt HR professionals en HR vacatures aan het hele vakgebied

Yammer dan

Yammer, het Twitter voor bedrijven moet ondernemingen in heel Nederland gaan overtuigen van het feit dat er nog steeds behoefte is aan een nieuw social network. In de nieuwste editie van MT staat beschreven wat Yammer precies is en kan doen, tot mijn grote schrik had ik nog nooit van Yammer gehoord! Ben ik dan een social network dummy?

 

Yammer logo (Yammer_logo.png)

 

Volgens de gegevens die ik nu onder ogen heb Yammeren er binnen Heijmans 1400 van de 8300 medewerkers en dat terwijl dit niet eens een snelle ICT onderneming is maar een degelijk bouwbedrijf. Even vraag ik me af of we niet doorslaan met elkaar, na twitter, linkedin, facebook you name it, hebben we dus nu behoefte aan Yammer om binnen ons bedrijf met elkaar te communiceren. Klinkt toch wat vreemd.

Ben ik dan tegen dit soort vormen van communicatie, nee absoluut niet, ik heb een twitter account, facebook account (had zelfs Hyves maar dat is zooo 2011 blijkbaar…) dus je mag mij rekenen tot de groep Nederlanders die goed bezig zijn met hun social network.

Ik vind Linkedin een geweldig platform om in contact te komen met mensen maar is er nu behoefte aan een virtuele koffieautomaat om mensen met elkaar te laten communiceren, dat vraag ik me af.

Zijn er lezers van ons blog die al Yammeren (leuk woord trouwens), moeten we allemaal mee met deze nieuwe hype of kunnen we ook gewoon heerlijk ouderwets mondeling met elkaar communiceren?

Geplaatst in HR varia door Marc Loohuis op 27 maart 2012

Reacties op Yammer dan

Gerben op 15 december 2015 16:45

De vraag is eigenlijk of Yammer wel een social media platform is!

De kracht van social media zit in het gebruik van netwerken en een open communicatiestructuur. Ik zie Yammer veel meer als een chatbox voor een intranetomgeving dan dat het een toegevoegde waarde levert in het optimaal gebruik van netwerken.

Helemaal geen ramp dus Marc, om hier niet actief mee bezig te zijn.
Rabobank gebruikt(e) overigens ook Yammer - de medewerkers die ik ken zijn er niet zo enthousiast over - 'het kost meer tijd dan dat het iets oplevert' is over het algemeen de conclusie daar.

Wanneer je toch intern iets wilt doen, kun je m.i. beter bijvoorbeeld een (gesloten) Facebookgroep maken waar je ook externe partijen in kunt uitnodigen op het moment dat het voor hen ook relevant is. Bijvoorbeeld bij het bespreken van (bedrijfsoverschreidende) projecten.

Overigens is Yammer niet helemaal nieuw - de dienst startte al in 2008 en hoopt nu alsnog voet aan de grond te krijgen bij bedrijven die intern feitelijk nog steeds belangrijker schijnen te vinden dan extern.

Plaats zelf een reactie