Expand verbindt HR professionals en HR vacatures aan het hele vakgebied

Innovatief idee

Expand houdt u graag op de hoogte van de innovatieve ideeën binnen de P&O wereld. Het financiële dagblad schreef laatst een artikel* over organisatieadviesbureau Mckinsey. Mckinsey heeft een weekend georganiseerd waarin jonge high potentials problemen van goede doelen aanpakken.

Veel vliegen in één klap dus. Mckinsey leert mensen kennen en profileert zich als organisatie. De high potentionals maken kennis met Mckinsey en krijgen tips van bijvoorbeeld consultants bij Mckinsey. En de goede doelen krijgen de adviezen. Een driedubbele winsituatie. Voor iedereen die nu enthousiast pen en papier pakt om een brief te schrijven: Mckinsey wil je cijferlijsten van de middelbare school en de universiteit. En alleen de besten kunnen meedoen.

Het lijkt er op dat gratis acties en diensten steeds meer de dienst uit gaan maken. Ieder bedrijf biedt tegenwoordig wel een gratis dienst aan om extra naam te maken. En dat levert resultaten op. Wat zou dit op lange termijn kunnen betekenen? Een scherpere of juist minder scherpe concurrentie? Het verleggen van de focus naar minder winstgevende activiteiten om de naam van het bedrijf hoog te houden? Wat denkt u?

* De link werkt helaas niet meer, verwijderd door redactie.

Geplaatst in door Gastblogger op 26 maart 2007

Reacties op Innovatief idee

Er zijn nog geen reacties.

Plaats zelf een reactie