Expand verbindt HR professionals en HR vacatures aan het hele vakgebied

Mangrove introduceert Jobdate

Het Rotterdamse internetbureau Mangrove Thinks Ahead groeit flink sinds dat het vorig jaar in de eBase Bureauwijzer en Deloitte's Fast50 werd vernoemd. Via een discussie op Marketingfacts, die daar dit jaar overigens al eerder over hetzelfde onderwerp werd gevoerd, las ik in een van de reacties een stukje onbeschaamde zelfpromotie. Een Mangrove-medewerker promoot hun nieuwe idee dat Jobdate heet. Lezers die het zelfcorrigerend vermogen van het medium weblog hoog willen houden, zullen ongetwijfeld kritisch reageren op deze vorm van zelf-PR.

 

 

De jobdate houdt in dat er een vrijdagmiddagborrel georganiseerd wordt voor iedereen die 'wellicht wil solliciteren', maar nu de kans heeft eerst te snuffelen aan het bedrijf en de mensen erachter. De voordelen voor de kandidaten: de kennismaking is vrijblijvend, laagdrempelig en nuttig tegelijk. Je spreekt zo niet alleen je mogelijk leidinggevende, maar een collega-programmeur naar keuze. Laatstgenoemde zal je eerder een eerlijk beeld geven van het werk, de opdrachten, alle arbeidsvoorwaarden en de bedrijfscultuur. De Eindhovense producent van online games Zylom organiseert een dag later overigens het vergelijkbare Have Fun day.

Het mes snijdt voor Mangrove vervolgens aan twee kanten: testen of dit wervingsmiddel het gewenste resultaat oplevert en kennismaken met mogelijke kandidaten (en hun netwerk). De niet ongewenste spin-off voor het Rotterdamse bureau is bovendien een stuk free publicity.  

Door een onderscheidende methode te verzinnen die zowel voor een aanstaand werknemer als de werkgever van nut kan zijn, bewijst Mangrove dat zij denkt vanuit de doelgroep. En dat zal de komende jaren eerder noodzaak dan uitzondering worden! 

Geplaatst in Recruitment & Arbeidsmarkt door Gastblogger op 31 oktober 2006

Reacties op Mangrove introduceert Jobdate

Er zijn nog geen reacties.

Plaats zelf een reactie