Expand verbindt HR professionals en HR vacatures aan het hele vakgebied

Werving en Selectie anno 2007 (1)

Het is leuk om te zien hoe grote organisaties reageren op het moment dat de markt krapper wordt. Zo wordt het uit de hoeveelheid reclame-uitingen overdreven duidelijk dat banken hun omzet uit hypotheken zien teruglopen. Gebrek aan geschikte kandidaten zorgt bij werkgevers en intermediars voor een soortgelijke reactie.

Zo zien we bedrijven als Appoint en Vitae voor het eerst televisie commercials gebruiken om professionals naar zich toe te trekken, inclusief Wim T. Schippers voice-over en arty MTV geïnspireerde shorts. Vitae (Celebrate Work) is ook een van de organisaties die gekozen heeft voor een herpositionering, evenals Vedior (Lust for Life*) en USG met het samengaan van Start en Creyf’s in Start People. In dit gewoel strijden jobboards erom het weapon-of-choice te zijn voor iedereen die op zoek is naar een baan of nieuwe medewerker, waarbij het totaal aantal vacatures in je database, verlopen of niet, blijkbaar de doorslag moet geven (Nationale Vacaturebank geeft tegenwoordig zelfs Fundaesque tussentellingen). Overnames zijn aan de orde van de dag en nieuwe recruitment bedrijfjes schieten als paddestoelen uit de grond, al dan niet met video CV’s en Web 2.0 Social Networking Blog Widgets. Daarbij heeft uiteraard elk zichzelf respecterend bedrijf een eigen Hyve en een vestiging in Second Life.

Welke bureaus of werkgevers doen het volgens jou goed in de massamedia? Of wordt er geld in een bodemloze put gegooid en is het resultaat het enige dat telt? Is massacommunicatie een kritieke succesfactor voor werving en selectie anno 2007?

* Link werkt niet meer en is verwijderd door de redactie per 23-5-2016

Geplaatst in Recruitment & Arbeidsmarkt door Gastblogger op 13 februari 2007

Reacties op Werving en Selectie anno 2007 (1)

Er zijn nog geen reacties.

Plaats zelf een reactie