Expand verbindt HR professionals en HR vacatures aan het hele vakgebied

De match tussen Don Diablo en eFocus

Gisteren kreeg ik een mail in mijn inbox met een link naar een filmpje en vandaag zag ik al het eerste bericht op Marketingfacts van collega blogger Bas van de Haterd. eFocus is in samenwerking met Don Diablo een wervingscampagne gestart. Het filmpje is echt grappig en het lijkt er op dat zowat alle werknemers van eFocus worden doorboord door een bol die Don Diablo laat vallen. Daardoor moet efocus op zoek naar nieuwe medewerkers. Ik besloot contact te zoeken met Jeroen Happel van eFocus. Jeroen is daar manager Internet Marketing en ik heb hem gevraagd naar dit initiatief.

Jeroen: “Het idee onstond samen met een van onze recruiters, Bianca Roelandschap. We wilden eFocus als werkgeversmerk meer op de kaart zetten bij een voor ons interessante doelgroep. We zijn daarbij op zoek gegaan naar een artiest die matchte met eFocus om daarmee mensen te bereiken die ook echt bij ons passen. Daarbij kwamen we uit bij Don Diablo omdat hij dezelfde eigenschappen en kwaliteiten heeft die wij hebben: we gaan allebei voor creativiteit, zijn perfectionisten die mooie dingen willen maken en hechten veel waarde aan authenticiteit. We zijn een samenwerking gestart. Don gaat de campagne ook actief zelf promoten en mensen die via de campagne binnenkomen gaan ook daadwerkelijk meewerken aan de online campagne van Don Diablo."

Maar wat is nu het nieuwe?
Het nieuwe aan dit initatief vind ik niet zozeer het filmpje of de site. Het gaat me meer om de gedachte die erachter zit. Je zoekt als werkgever een bepaalt soort mensen met bepaalde eigenschappen. Maar hoe ga je die mensen bereiken en vertellen wat je zoekt en waarom jij als werkgever nu interessant bent? Door een match te zoeken met een artiest die dezelfde waarden en normen heeft en die een grote doelgroep aanspreekt. Zo kun je ook nog eens gebruik gaan maken van het netwerk van die artiest in bijvoorbeeld een hyves. Ik vind het een slimme zet omdat je de ontvanger zelf de link laat leggen tussen bedrijf en artiest ( waar ze zich mee identificeren). Zo krijg je naar mijn idee een veel breder bereik.

Meewerken
Wat ik daarom ook zo leuk vind aan dit geheel is dat mensen die via de campagne binnenkomen ook daadwerkelijk aan de online campagne gaan werken van Don Diablo. Iemand die fan is van Don zal het dus ook extra gaaf vinden om mede verantwoordelijk te zijn voor het online succes van de artiest. Zo krijg je in feite een win-win situatie. eFocus krijgt nieuwe medewerkers en Don Diablo een goede online campagne.

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de resultaten.

Dit artikel verscheen ook op recruitmentmatters.nl

 

Dit artikel is geschreven door Paul van Oosterhout

Geplaatst in Recruitment & Arbeidsmarkt door Gastblogger op 12 september 2008

Reacties op De match tussen Don Diablo en eFocus

Chris Stapper op 15 december 2015 16:44

Synergie: het geheel is meer dan de som der delen?

Het klinkt erg leuk vooral, dit is niet alleen goed voor het vinden van de juiste mensen, deze mensen komen ook op een erg leuke manier binnen in het bedrijf en kunnen enthousiast aan de slag met iets dat bij ze past. Zo bindt je hen meteen op een positieve manier aan je bedrijf.



Inderdaad benieuwd naar de resultaten.

Plaats zelf een reactie