Expand AVG Proof
Expand verbindt HR professionals en HR vacatures aan het hele vakgebied

Discussievraag: Hoe om te gaan met dure consultancy adviezen?

Als HR dienstverlener krijgen we te maken met zowel de vraag als de aanbod kant in de consultancy. Zo horen we wel eens wederzijdse frustraties of vraagstukken.

Een van de klassiekers is dat een organisatie soms ontevreden kan zijn over de adviezen van een consultant, omdat de nodige resultaten niet worden geboekt. Andersom is de consultant daar niet verbaasd over, aangezien een (duur?) deel van zijn adviezen werd geschrapt, waardoor bijvoorbeeld de draagkracht voor het project verminderde en de nodige cultuuromslag niet bereikt werd, of niet werd volgehouden.

Het lijkt ons interessant om hier eens een gesprek over aan te gaan. Wat zijn bijvoorbeeld voorwaarden voor de organisatie om een investering te doen? Moet concreet worden gemaakt hoeveel geld er verdient of bespaart wordt? En andersom: wat voor motivaties bestaan er vanuit consultants om bepaalde acties voor te leggen, ondanks dat ze weten welke kosten hierbij komen kijken?

Zijn er wellicht organisationele veranderingen die veel vaker succesvol worden doorgevoerd? Zelf horen we veel van transities naar het Ulrich model. Herkennen jullie deze positieve geluiden?

Geplaatst in HR varia door Expand Redactie op 8 mei 2013

Reacties op Discussievraag: Hoe om te gaan met dure consultancy adviezen?

Er zijn nog geen reacties.

Plaats zelf een reactie


Expand maakt gebruik van functionele, tracking en analytische cookies om de website optimaal te laten functioneren. Cookies zijn kleine informatiebestanden die de toegang tot expand.nl vergemakkelijken en de navigatie op onze website sneller en effici├źnter laat verlopen. Een cookie is uniek voor elke gebruiker. De functionele en analytische cookies zorgen ervoor dat de site goed werkt en dat wij inzicht hebben in het gebruik van onze eigen website. De tracking cookies worden gebruikt om bezoekers van onze website te voorzien van relevante informatie en de site te personaliseren. Dit doen we niet alleen via de inhoud, maar ook via de advertenties die wij tonen. Ook derde partijen (zoals Google) die via onze website cookies plaatsen, kunnen op deze manier proberen je interesses te vinden en k├║nnen deze cookies gebruiken om een bezoekersprofiel op te stellen. Wij hebben dit liever niet, maar jammer genoeg hebben we geen invloed op wat deze partijen met hun cookies doen. Als dergelijke cookies niet worden gebruikt dan betekent dit overigens niet dat je geen advertenties meer te zien krijgt op onze site. De advertenties zijn in dat geval alleen niet langer toegesneden op jouw interesses. In ons privacy statement vind je meer uitleg over het toestaan of blokkeren van cookies op onze site.