Expand verbindt HR professionals en HR vacatures aan het hele vakgebied

Genomineerden Digitaal-werven

Digitaal Werven heeft haar genomineerden bekend gemaakt. Digitaal werven is een initiatief van Marc Drees en Bas van de Haterd en heeft meer dan 100 recruitmentsites van Nederlandse bedrijven geëvalueerd. Hierbij werd aandacht besteed aan 51 criteria, verspreid over de website zelf en het sollicitatieproces daarachter.

Paul van Oosterhout berichtte begin november al over Digitaal werven. Het initiatief kwam tot stand naar aanleiding van een discussie over het onderzoek van Intelligence Group en de waarde daarvan. Paul is kritisch over de criteria van Digitaal Werven, volgens hem moesten vindbaarheid in zoekmachines (SEO) en toegankelijkheid ook worden opgenomen in het onderzoek.

Opvallende feiten: de helft van de bedrijven heeft niet gereageerd op sollicitaties. Een derde van de bedrijven scoort een onvoldoende.

De genomineerden zijn:

  • Achmea
  • CMS Derks Star Busmann
  • De Brauw Blackstone Westbroek
  • Heineken
  • LogicaCMG
  • Ordina
  • Reed Business
  • Sogeti
  • Sogyo

Lees hier het persbericht *

De beste wervingssite van Nederland
Op 11 maart zullen deze genomineerden aan een jury worden voorgelegd. De jury zal bestaan uit arbeidsmarktcommunicatiedeskundigen, designers, een usability expert, een headhunter en een student. Deze jury zal bekendmaken welke genomineerde de prijs voor beste wervingssite van Nederland in beslag mag nemen.

* Link onbereikbaar per 18-5-2015, red.

Geplaatst in Recruitment & Arbeidsmarkt door Expand Redactie op 21 januari 2008

Reacties op Genomineerden Digitaal-werven

Paul van Oosterhout op 15 december 2015 16:44

Interessante lijst. Nu vraag ik mij wel af wat er zo aan heineken is veranderd ten opzichte van vorig jaar. Toen eindigden ze bij IG ook hoog. Echter werd de site niet te mals beoordeeld door Marc Drees in zijn lijst van reviews op deze site...





Plaats zelf een reactie