Kennisdeling big HR data binnen de Foodsector

26/09/2016 Leestijd: 2 minuten

Big data is al een lange tijd een hot topic binnen de IT branche, maar HR zit ook niet stil. Vanuit de markt signaleerden we dat er behoefte is aan meer informatie over big data en HR analytics. Onze netwerkclub van bedrijven in de foodsector merkte dit ook, daarom besloten we om de netwerkbijeenkomst op 23 september jl. te houden in het kader van HR analytics. Nestlé bood aan om de bijeenkomst te faciliteren op het hoofdkantoor in Amstelveen, waar we een workshop van PurpleHRM kregen. Naast Nestlé ontvingen we PepsiCo, Unilever en Jack Link’s Beef Jerky.

Impressie van de HR food bijeenkomst over big data, september 2016

We startten om 08:00 uur om met een heerlijk ontbijt af te trappen. Doordat diverse HR professionals elkaar al kenden, ontstond er al snel een discussie hoe je het best om kunt gaan met data. Hierdoor werd direct duidelijk dat iedereen behoefte had om kennis te delen en ervaringen uit te wisselen.

Voordat de presentatie van PurpleHRM startte, konden we vragen inschieten. ‘Wat zijn de ervaringen met big data om vooruit te kijken?, Hoe maak je een HR-trend o.b.v. analysis business relevant, Wat zijn de meest betrouwbare predictive analytics die je regelmatig inzet?’ zijn vragen die zoal de revue passeerden. We vlogen van onderwerpen als ‘strategisch personeelsbeleid’ tot ‘machine learning’, waarin machines het analyse werk volledig overnemen.

Na veel interactie vloog de tijd voorbij en konden we concluderen dat we veel kennis gedeeld hebben en dat deze netwerkbijeenkomsten bijzonder waardevol zijn. Kennisdeling in een informele wijze waarin we op leuke wijze van elkaar kunnen leren, dat is ‘Connecting HR’.

0 reactie(s) op “Kennisdeling big HR data binnen de Foodsector”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.