“Verknoeien leidt tot innovatie!”

15/11/2007 Leestijd: 2 minuten

“Verknoeien leidt tot innovatie” is een citaat van Justien Marseille. Deze ochtend nam zij ons mee naar de toekomst van morgen. Ze nam het publiek mee in meerdere hypes waarbij er maar enkele uitgroeien tot trends (een koppeling van hypes die daardoor een structureel karakter krijgen). Justien bespreekt 4 belangrijke trends:

  1. Van arbeid naar ontwikkeling (onderscheid tussen werken en leven verdwijnt)
     
  2. Los van tijd en plaats (ik ben en werk waar mijn mobieltje is)
     
  3. Waarde creatie in netwerken (ik vertrouw alleen mijn eigen netwerk)
     
  4. Senioren, een gouden generatie

Netwerken

Van deze vier trends is met name de derde, waarde creatie in netwerken, interessant. De opkomst van de netwerkgeneratie is een beweging die de HRM’er de nodige uitdagingen op zal leveren. De netwerkgeneratie vertrouwt immers niet meer op bekende merken en reputatie. Zij gaat meer en meer af op ervaringen van anderen in zijn/haar netwerk. Hoe staat uw organisatie bekend in het netwerk van potentiële talenten? Hoe wordt er over u gesproken? Welke ervaringen heeft men met het werken binnen uw organisatie?

Zaken die nu nog redelijk onder het oppervlak blijven. Maar in de toekomst zijn dit zaken die in de keuze voor een werkgever steeds bepalender gaan zijn,  doordat ze op het web te vinden zijn. Wellicht wordt dit een aanvullend taakgebied in het pakket van een recruiter: bijhouden wat er over mijn arbeidsmarktmerk op het internet wordt verteld!

Conclusie

Dus HRM’er, start nu alvast met het bedenken van creatieve oplossingen om de mindset bij potentieel talent positief te beïnvloeden. Probeer zaken uit. Want om tot innovatie te komen moet er worden gespeeld met alle mogelijkheden. Bij spelen gaan er dingen fout. En van fouten kun je leren. Dus, zoals de titel, een quote van Justien, al stelt; door het echt te verknoeien kom je tot innovatie!

0 reactie(s) op ““Verknoeien leidt tot innovatie!””

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.