De verrassende impact van corona op Leren & Ontwikkelen binnen organisaties

25/05/2020 Leestijd: 2 minuten

Trainingen liggen stil of worden in rap tempo gedigitaliseerd. Coachingsgesprekken gaan via Zoom en e-learning staat opeens in de spotlight. Allemaal gevolgen van de coronacrisis op Leren & Ontwikkelen binnen organisaties. Maar wat is nu het verwachte effect op een wat langere termijn? Is de digitalisering bijvoorbeeld blijvend? Uit onderzoek (een vragenlijst) onder 117 professionals blijkt onder andere dat dit wel de verwachting is.

Online leren is een blijvertje

De 117 professionals uit vijf verschillende branches lijken de digitalisering bijna unaniem omarmd te hebben voor de langere termijn. Online leren blijft zijn waarde behouden. Maar er zijn meer verwachte effecten van corona op Leren & Ontwikkelen binnen organisaties.

Leren & Ontwikkelen wordt belangrijker….

Een groot deel van de deelnemers verwacht dat Leren & Ontwikkelen in organisaties belangrijker wordt. Deze verwachting is er binnen de zorg, maar ook binnen andere sectoren: de overheid, non-profit en de profit-sector. Opvallend genoeg verwachten ook opleidingsinstituten dat L&O belangrijker wordt: slechts 12% van de ondervraagden verwacht dat dit niet gaat gebeuren.

…maar er is minder geld beschikbaar

Niet verrassend, maar er is minder geld beschikbaar voor Leren & Ontwikkelen als gevolg van corona. Opleidingsbudgetten gaan omlaag en ook zullen er ontslagen vallen. Daarnaast verwacht de overgrote meerderheid dat opleidingsinstituten failliet zullen gaan in het komende jaar. Opvallend is dat deelnemers deze ontslagen en lagere opleidingsbudgetten vooral bij andere organisaties verwachten: over hun eigen organisaties zijn ze optimistischer en als het gaat om hun eigen baan, verwacht bijna niemand dat deze zal verdwijnen als gevolg van corona.

Meer weten en lezen?

0 reactie(s) op “De verrassende impact van corona op Leren & Ontwikkelen binnen organisaties”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.