Duurzame inzetbaarheid

Personal branding: onzichtbaar is goed!

“Je werkt goed, maar je zou meer zichtbaar moeten zijn”, is de feedback die veel professionals te horen krijgen. Het zijn de professionals die er voor zorgen dat er veel, maar onzichtbaar, werk verricht wordt. Het zijn vaak ook de professionals die zien wat er gedaan moet worden. Vervolgens ondernemen ze actie zonder dat…

lees meer

Opgeburnd

Zo fout als de titel is, zo goed weet een ieder wat er mee wordt bedoeld. Opgebrand. Een burn-out hebben. Niemand kijkt er meer van op. Elke groep heeft er op z’n minst eentje. En als degene aanwezig is, vertelt deze oppervlakkige Burn-out volgeling er maar al te graag over. En zo vorm je…

lees meer

Krijgt het thema hoogbegaafdheid bij u als HR manager wel voldoende aandacht?

Afgelopen weken ontvingen een groot aantal kinderen via school de uitslag van de Cito toets. Voor leerlingen en ouders weer een spannende periode. Welke score heeft mijn kind? Kan hij of zij naar het VWO? Op het schoolplein wordt gesproken over hoogbegaafdheid. Een thema dat de laatste jaren binnen het onderwijs meer belangstelling heeft.…

lees meer

De Schijf van Vijf, een gezond 2013 met HR!

De tijd van de “lijstjes” van de trendwatchers, koffieprut-kijkers en glazenbol-tuurders is weer gekomen. Daar word ik over het algemeen niet vrolijk van. Het is niet meer genoeg om kort terug en iets vooruit te kijken, nee, er wordt geanalyseerd er worden lijnen (ver) doorgetrokken. Volgens mij heeft dat weinig zin. De meeste “trends”…

lees meer

Stop je e-mail overload: 4 tips

Vandaag staat er een sterk artikel op Harvard Business Review: Stop email overload. E-mail overload is een probleem, aldus enkele experts. En hoewel we niet per se hoeven stoppen met e-mailen, zoals Atos en Volkswagen nastreven, kunnen we wel leren om er beter mee om te gaan. David Allen, van het boek Getting Things…

lees meer